top of page

Att träna med MannersMinder

Idag har jag varit och tränat i Agilityfabriken. En riktig guldtimme då jag tycker att det är svårt att få till bra träning för egen del. Att hålla kurs är något av det roligaste jag vet men det inkräktar också en hel del på min egen träning. De stunder jag får över måste vara strukturerade vilket inte är helt lätt en onsdag efter halv tio när det blåser och regnar. Jag tränar, det gör jag, men jag måste bli duktigare på att skapa guldtimmar åt mig själv och mina hundar. Det är så lätt att jag tränar slentrianmässigt, förvisso på det vi behöver träna på, men ändå lite på autopilot.

Steppa är en svår hund att träna för hon tycker inte om att lära sig nya saker. Men jag upptäckte att MannersMindern har fått henne att släppa lite på garden och fokusera lite mer på sig själv och inte så mycket på om jag tänker lära henne något eller inte. Många av mina elever har undrat vad en MannersMInder är och det är inte helt lätt att förklara för någon som aldrig sett någon. Så jag gjorde helt enkelt en film.

Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page