top of page

Utmaning v. 40

Veckans utmaning blev en utmaning även för mig. När jag kom och skulle hålla kurs för klass 2-3-ekipagen så var grusbanan så mjuk av allt regn att den var obrukbar. Det var jag inte beredd på då det annars är ett alldeles förträffligt underlag även om det regnat mycket. Nu fick jag enbart gräsbanan på 20x22 till mitt förfogande och inga klätterhinder som det var tänkt att vi skulle jobba med. På banan stod redan min klass 1-övning från förra veckan, i princip intakt, så jag utgick från den när jag försökte få med en del av handlingsmomenten från den tänkta övningen. Tema var "runt" och "stick" utan en massa flaxiga armar. Förarna fick jobba enbart med fronten för att få hundarna att ta hindren från baksidan, de fick jobba på placering för att hinna visa hunden vart den skulle härnäst och tajmingen att röra sig vidare trots att hunden inte är klar med föregående hinder.

Det finns såklart flera olika vägval att göra men här följer beskrivningen på vad vi jobbade med.

2: wrap/finsk pinne

4: wrap/finsk pinne

6-7; dubbelt blindbyte

12-13: testa att ligga på insidan och avsluta med en tysk på 13 eller gå upp och blindbyt mellan 12 och 13 (13 kan avslutas med en jaako)

14: S-sväng

15: svängsignal

16: svängsignal

18; svängsignal

20: japan

24: svängsignal och framförbyte

Enjoy!

Senaste inlägg
Arkiv
bottom of page